oppieokkie schreef:Maar kopen we een Materia juist niet omdat het zo'n apart wagentje is
nou, eigenlijk was dat maar 'n leuk meegenomen bonus, voor mij :P
motorgeluid bij 120 zou veel minder storend zijn moest de versnellingsbak beter gespreid zijn, en het bandengeruis heeft m'n dealer bij aflevering enorm verminderd ('n heel pak beter)
maar hakkelig schakelen, ik weet niet, eigenlijk. . .blijkbaar heb ik nog nooit met 'n goed schakelende auto gereden?
enneh, de yaris en de jazz hun pedalen staan niet juist om handig te "heel-toe"en. .
en die 1.3 is veels te nipt, naar mijn ervaring. de 1.5 kan nog maar net mee. . . en het verbruik, moest dat me iets kunnen schelen had 'k niet de 4x4 gekocht. en 'n diesel van een of andere soort. . .
wat me eerder stoort aan de materia, is het gebrek aan meerdere hedendaagse comfort opties en sommige afwerkingsdetails. .
maar (ik heb toevallig het "autogids koopwijzer 2009* naast me liggen) volgens de belgische pers zijn de nadelen de nerveuze ophanging, onaangename versnellingsbak, hoge pris, en geen opties beschikbaar
slotstukje:
"De daihatsu materia beschikt over verschillende troeven, zoals karaktervolle motoren, relatief laag verbruik, een interessante moduleerbaarheid en een erg originele look. Maar hij is wel duur..."
zo valt maar weer op dat op sommige vlakken de meningen verdeeld zijn, zelf in de autojournalistiek. . .
trouwens de materia heeft toch ook gewoon ESP? en 'n hele resem airbags (waarvan gordeinairbags als optie)
EDIT: yowza, da's 'n lange post als opmerking over 'n artikel dat ik nog niet eens gelezen heb :P